divendres, 7 de juny del 2013

Què estic llegint



Feia anys, molts anys, que un llibre no em captivava d'aquesta manera. L'agafes, l'obres, el comences i, de sobte... màgia. T'atrapa. La imponent història d'un jove -Kafka Tamura- que fuig de casa als quinze anys, acaçat per la edípica maledicció que li ha llançat son pare. I paral·lelament, la de Nakata, un avi tendre i meravellós. I entre ells dos, una teranyina invisible. Una història de portes que s'obren i es tanquen, d'absències i presències, del destí que es presenta sense voler en cada detall que t'envolta i sense haver-lo buscat, de gats que parlen i boscos infinits, de personatges trobats i retrobats on res és casual... contada amb una delicadesa, amb una poesia i amb una sensibilitat excepcional.
No és una novel·la que podríem qualificar com a lleugera, d'aquestes fàcils de llegir. Em dóna la sensació que t'encisa o l'odies eternament. I jo m'apunte al primer bàndol.